Přejít na obsahovou část stránky

Tisková zpráva Agrotec Škoda Rally Teamu  - Barum Czech Rally Zlín 2025

"Agrotec Škoda Rally Team dosáhl velkého úspěchu, když posádka Jan Kopecký – Jiří Hovorka zvítězila na legendární Barum Czech Rally Zlín. Pro Honzu je to již dvanáctý triumf na nejslavnější domácí soutěži. Jiří se stal zase prvním spolujezdcem, který obhájil vítězství na Barumce s jiným jezdcem. Loni ve Zlíně slavil s Dominikem Stříteským.

 

Pro Agrotec Škoda Rally Team šlo o klíčový start v domácím šampionátu. Barumka je tradičně zařazena i do Mistrovství Evropy a získané body pro český šampionát se násobí koeficientem 1,5. Loni zde Jan Kopecký ztratil naděje na titul po defektu na obávané rychlostní zkoušce Bunč. Prioritou před startem byl tedy maximální bodový zisk pro domácí mistrovství. Kdo by se ale nechtěl utkat i s evropskou špičkou a získat absolutní prvenství?

 

Honza s Jirkou do toho šli s vozem Škoda Fabia RS Rally2 od začátku naplno. Na tradiční páteční speciálce v centru Zlína, kde panovala bouřlivá atmosféra, skončili druzí za Italem Mabellinim. Hned v sobotu ráno se dostali do čela a svůj náskok začali pomalu navyšovat. Když se na dvou průjezdech rychlostní zkoušky Bunč tentokrát defektu vyhnuli, vedli po sobotě o 6,5 vteřiny před Irem Armstrongem a 13 vteřiny před zmíněným Mabellinim. Soupeři v boji o české body pak byli až za nimi.

 

V neděli ale čekalo na posádky další šest rychlostních zkoušek na legendárních a náročných úsecích v celkové délce přes 100 kilometrů. Jan Kopecký nezpomalil ani dopoledne a jeho náskok narostl na více než 10 vteřin. Zvolnit mohl až na poslední zkoušce, kde si náskok s přehledem udržel. V cíli tak mohl slavit neskutečný a pro někoho i nečekaný úspěch.

 

„Jsme maximálně spokojeni,“ zářil v cíli Jan Kopecký. „Pořadatelé pro letošek připravili mimořádně náročnou trať s mnoha novými nebo otočenými úseky. I pro mě to při dvacátém startu bylo něco nového. Zkoušky byly krásné, výhradu bych měl asi stejně jako další posádky jen k tomu šotolinovému úseku na Bunči, který byl především ve druhém průjezdu už hodně rozbitý. Nám se od začátku povedlo nasadit rychlé tempo, které jsme dokázali držet až do konce. Dokázal jsem si, že to ve mně ještě je…“ usmíval se na cílové rampě Honza.

 

„Chtěl bych moc poděkovat celému týmu, rodině a partnerům. Měl jsem skvěle připravené auto, Jirka to dával jak z partesu, v týmu panovala skvělá atmosféra.

Ocenit musím i fanoušky, kterých bylo na Zlínsku obrovské množství a vytvořili všem posádkám nádhernou atmosféru. Bylo to úžasné!“

Ze Zlína, města vybudovaného na vizionářských myšlenkách Tomáše Bati, si tým odváží obrovský úspěch. Stejně jako Baťa věřil v sílu systematické práce a inovací, staví i Jan Kopecký a jeho tým na precizní přípravě, důslednosti a touze posouvat hranice možného.

 

Jan Kopecký získal na Barumce maximálně možných 90 bodů do domácího šampionátu a boj o titul se zúžil již jen na něj a na Simona Wagnera z Rakouska, který letos náš šampionát jede. Před poslední soutěží, kterou bude v září Invelt Rally Pačejov, má na něj náskok 29 bodů. Vzhledem k tomu, že nejhorší výsledek v sezóně se škrtá, ale ještě není nic jistého a Agrotec Škoda Rally Team se musí na poslední domácí podnik znovu dokonale připravit.

 

Invelt Rally Pačejov se jede v termínu 19. – 21. září v okolí Horažďovic. Držte nám palce!

 

Kontakt pro novináře:

AGROTEC Škoda rally team

asrt@agrotec.cz
"

link - zpráva ve formátu pdf

LCHPS-HR-250817-155402-Barum-Rally-podium-J
LCHPS-HR-250815-224721-city-stage-J

Gratulujeme posádce k tomuto bezesporu perfektnímu výsledku a je nám velkou ctí, že i my jsme mohli malým dílem k tomuto úspěchu přispět! Vůz se se po celou dobu závodu spoléhal na osvědčené brzdové destičky značky CL Brakes (dříve známé pod názvem Carbone Lorraine) ve směsi RC8R s patentovanou technologií drážkovaného podložního plechu. Toto technické řešení přispívá ke snížení kontaktní plochy destiček s písty třmenu právě díky drážkám na podložním plechu destičky a tím je vytvářen chladící efekt, eliminuje se případné přehřátí brzdové kapaliny a tím se podstatně snižuje případné riziko fadingu / vadnutí brzd. Tento materiál je vyzkoušen nejen napříč celým spektrem rozličných vozů v rally, ale je taktéž úspěšně používán i na okruzích, závodech do vrchu, v dálkových soutěžích typu "Dakar" a dalších disciplínách.

 

plaquette-auto-5
logo_CL_brakes_2021

Car-box

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti