Upravit stránku

Prakticky od počátku vynálezu kotoučové brzdy se řeší problémy vibrací a následných teplotních expanzí rotorů. Respektive až do nynější doby. Tento problém se stává minulostí od příchodu dvoudílného řešení brzdových kotoučů s plovoucím uložením. Různé firmy uvádějí na trh různé typy řešení, některé více či méně zdařilé, nicméně vše na identickém fyzikálním a technologickém principu. 

Produktová řady sportovních brzdových kotoučů PFC:
- Direct Drive, Direct Drive V2, Direct Drive V3 - přímé náhrady ve formě sportovních 2 dílných rotorů v celkových OE rozměrech pro nejvíce frekventované sportovní vozy jako jsou například značky Porsche, Aston Martin, Lamborghini, Mitsubishi, Suburu a další
- Závodní brzdové rotory sloužící jako přímá náhrada za kotouče pro brzdové kity konkurenčních značek
- Vlastní samostatné závodní rotory pro závodní brzdiče včetně aplikací jako je TCR, závodní rotory pro cupové závody (Porsche, Renault a další)

Performance Friction Brakes dodává brzdové kotouče / rotory pro sportovní / závodní nasazení Direct Drive V2 a Direct Drive V3 technologie s plovoucím uložením rotoru na Al středu pro eliminaci rizika teplotní distorze rotorů a následných vibrací. Technologické řešení spojovacích materiálu kotoučů a středu v případě V2 kotoučů a technologie rozpínacího kroužku fixujícího rotor na střed v případě V3 kotoučů umožňují minimalizovat radiální a axiální expanzi kotoučů a jejich středu. Tyto systémy jsou výsledkem dlouhodobého vývoje a spolupráce s předními závodním teamy po celém světě. Díky tomu dnes i běžní řidiči sportovních vozů mohou profitovat z této pokrokové technologie a svoje vozy vybavit brzdovými kotouči použitelnými pro běžný silniční provoz i pro track days ježdění. 

Brzdové kotouče PFC V2 používají pro spojení středu s rotorem pouzdra a vymezovaní plovoucí podložky (tzv. "bobbins") umožňující pohyb kotouče v řádech setin mm.
Oproti tomu V3 rotory disponují pro spojení se středem speciálním spirálovým roztažným kroužek, který se nastrčí do středu kotoučů, následně se roztáhne a zafixuje rotor. 
Výhodou je kratší doba pro montáž / výměnu a hlavně další úspora váhy ve srovnání s konvenčními systémy se šrouby.   

Charakteristika kotoučů Performance Friction Brakes:

1. Vysoký obsah uhlíku v kombinaci s mědí a molybdenem v rotorech pro vysokou teplotní odolnost a tvrdost.
2. Stranové větrací šachty pro maximalizaci chlazení 
3. Plovoucí uložení .001" sloužící k eliminaci prostupu tepla mezi rotory a středy = zamezení tepelnému mostu - princip redukce rizika distorze / zkroucení
4. Maximální přesnost obrábění při výrobě s tolerancí do .0003" v tloušťce taktéž přispívá k redukci případných vibrací 
5. Na všech rotorech je 47 a více větracích šachet pro co největší chladící efekt
6. Letecká teplotně tvrzená mikrostukturovaná ocel s dlouho životností a adekvátní tvrdostí
7. 100% výstupní kontrola na konci výroby k odhalení případných produktů mimo požadované přesné tolerance 

brzdové kotouče Performance Friction Brakes Direct Drive, Direct Drive V2, Direct Drive V3
  • maximálně efektivní redukce teplotní distorze / zkroucení
  • spojení rotorů a Al středů bez hlukových efektů
  • podstatné zvýšení životnosti
  • Al střed kotouče je možné použít opakovaně
Portfolio značky PFC zahrnuje taktéž náhradní závodní rotory jako přímé náhrady za kotouče konkurenčních značek - v sortimentu jsou kotouče s rozměry pro nejvíce používané závodní aplikace. Tyto rotory jsou vyráběny stejnou technologií a stejným výrobním procesem jako ostatní kotouče značky, tj. řady Direct Drive, Direct Drive V2 a Direct Drive V3 s tím, že používají stejné rozměry a systém upínacích děr na střed jako adekvátní konkurenční produkt = mohou být tak použity jako přímá náhrada. Díky tomu můžeme svůj brzdový kit případně osadit kotouči ve stejné kvalitě jako právě V2 /V3. 
1. místo 2020 Spanish Rally Championship. Pepe López / Borja Rozada, Team Sport & You Citroen C3 R5
1. místo 2020 Spanish Rally Championship. Pepe López / Borja Rozada, Team Sport & You Citroen C3 R5